רוסיה שלחה צוות משא ומתן; זלנסקי דחה: "לא מבלארוס"

שלמה ריזל No Comments on רוסיה שלחה צוות משא ומתן; זלנסקי דחה: "לא מבלארוס"

סיקור נרחב: הנשיא האוקראיני דחה את ההצעה הרוסית למשא ומתן בשל המיקום והצהיר כי אינו מוכן לקיים מו"מ ממקום בו יורים על מדינתו. 13 מדינות אירופאיות הודיעו על סגירת המרחב האווירי לטיסות רוסיות | הבוקר פלשו הכוחות הרוסיים לחרקוב, השנייה בגודלה באוקראינה | עדכונים שוטפים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רוסיה הודיעה הבוקר (ראשון) כי משלחת רוסית הגיעה לבלארוס במטרה לקיים שיחות עם נציגים אוקראינים מקייב. דובר הקרלמין, דמיטרי פסקוב אמר כי כי רוסיה מוכנה להתחיל בשיחות וכי המשלחת הכוללת נציגים ממשרדי ההגנה והחוץ, ונציגים מלשכת הנשיאות. המשלחת ממתינה לאוקראינים בעיר גומל.

הנשיא האוקראיני, ולדימיר זלנסקי דחה את ההצעה. לדבריו "השיחות במינסק היו יכולות להתקיים אם רוסיה לא הייתה תוקפת את אוקראינה מטריטוריה בלארוסית". עם זאת, הוא הצהיר כי הוא מוכן לשיחות במיקום אחר.

video
play-sharp-fill
מוקדם יותר, הגדיר זלנסקי את הלילה האחרון כ'אכזרי': "כוחות צבא רוסיה, תוקפים גם אזורים אזרחיים, שבהם אין שום תשתית צבאית". לדבריו "הרוסים בחרו בטקטיקה של פגיעה באזרחים. הם מתכוונים להחריף את הפגיעה בערים נוספות". זלנסקי, שמסרב לעזוב את הלשכה הנשיאותית בקייב – משחרר כל העת הצהרות לתקשורת.

בתוך כך, 13 מדינות אירופאיות הודיעו כל סגירת הטיסות לחברות תעופה רוסיות.

כוחות קרקע רוסיים פלשו הלילה (מוצאי שבת) למרכז העיר 'חרקוב', השנייה בגודלה במדינה. במקביל, במסגרת החרפת העיצומים הכלכליים על רוסיה, ארצות הברית ובעלות בריתה הגיעו להסכמה על ניתוק של הבנקים הרוסיים ממערכת התשלומים העולמית 'סוויפט'.

יומן המלחמה: כל העדכונים מסביב לשעון

12:54 – הודעה: שגרירות ישראל בפולין חילצה הלילה 60 אזרחים ישראלים דרך מעבר קורצ'ובה בפולין במבצע חילוץ שארך למעלה מ-12 שעות.

12:45 – מטוס קרב של חיה״א הרוסי תקף מפעל לתיקון חלקי טנקים של צבא אוקראינה בעיר ׳חרקוב׳, בצפון-מזרח המדינה. שני הרוגים במקום.

12:26 – החל מחצות – גם פינלנד, שוודיה ואירלנד יסגרו את המרחב האווירי שלהן לכלל חברות התעופה הרוסיות.

12:10 – משרד ההגנה האוקראיני מעדכן על הישגיו ותוצאות המלחמה עד כה: 706 – כלי רכב צבאיים של רוסיה הושמדו,  146 – טנקים של צבא רוסיה הושמדו, 27 – מטוסי קרב של חיה״א הרוסי הופלו, 26 – מסוקי קרב של חיה״א הרוסי יורטו, 49 – תותחים של צבא רוסיה הושמדו, 30 – כלי רכב רוסיים בעלי סיוע לוגיסטי הושמדו, 2 – כטב״מים מתאבדים של חיה״א הרוסי הושמדו, מערכת הגנ״א של צבא רוסיה – הושמדה, 4 – משגרי רקטות גראד של צבא רוסיה הושמדו, 4,300 חיילים רוסים נהרגו.

12:01 – מטוס קרב של חיה״א הרוסי תקף מבנה של צבא אוקראינה בעיר ׳אירפין׳, סמוך לבירה – קייב.

12:00 – ראש הממשלה נפתלי בנט, עדכן בפתח ישיבת הממשלה כי ביומיים הקרובים יגיע לאוקראינה מטוס ועליו מאה טון ציוד הומניטארי לאזרחים.

11:45 – לאחר שעות ארוכות של חילופי אש בין צבא אוקראינה לכוחות צבא רוסיה בצפון המדינה – האוקראינים תפסו שליטה על העיר ׳אירפין׳ והסיגו את הכוחות רוסים מן המרחב

11:14 – משרד החוץ הבריטי: אם רוסיה לא תפסיק את הלחימה, היא עלולה להוביל לסכסוך צבאי מול נאט"ו

11:09 – כטב"מ (Bayraktar TB2) של חיה"א האוקראיני תקף שיירה לוגיסטית של צבא רוסיה בסמוך לבירה – קייב.

11:02 – מסוק קרב של חיה״א האוקראיני תקף מס׳ יעדים של הכוחות ה׳פרו-רוסים׳ ברחבי העיר ׳גאסטומל׳, בסמוך מאוד לבירה – קייב. שבעה ״בדלנים״ נהרגו.

10:43 – תושבי העיר צ'רניהיב, יחד עם כוחות משטרה וצבא אוקראינים, חסמו את המעבר ל׳כוחות שיריון׳ של צבא רוסיה בצפון אוקראינה, ובכך מנעו מהם להתקדם לאורך הציר שנקבע להם. הכוחות הפרו-רוסים נאלצו לסגרת לאחור – ללא פתיחה באש.

10:21 – חילופי אש כבדים בין ׳כוחות שיריון׳ של צבא רוסיה לכוחות צבא אוקראינה בלב העיר ׳חרקוב׳. ירי נק״ל, ארטילריה ו-RPG נשמעים ברחבי העיר.

9:55 – צבא אוקראינה פוצץ את הגשר הראשי שמוביל לביר קייב בכדי ׳לעכב׳ את התקדמות כוחות צבא רוסיה מכיוון נהר ׳אירפין׳ לעבר העיר.

מלחמת רוסיה אוקראינה – סיקור נרחב באתר 'קול חי'

החרפת הסנקציות: רוסיה תנותק ממערכת התשלומים העולמית

כוחות קרקע רוסיים פלשו ל'חרקוב' – השנייה בגדולה באוקראינה

ראש צוות החילוץ בגבול מולדובה: "חילצנו בינתיים כ-150 בני אדם"

דני איילון: "ארה"ב נתפסת כחלשה; ישראל צריכה להלך בין הטיפות"

רבה של קייב: "הנשיא זלנסקי התקשר וביקש שנתפלל"

"אם נתניהו היה רה"מ הוא יכול היה לתווך בין רוסיה לאוקראינה"

בנט: "שלחנו לאוקראינה מטוס ועליו 100 טון ציוד הומניטארי"

עדכונים משעות הבוקר

במהלך הלילה דווח על בניין מגורים בן תשע קומות בחרקוב שבמזרח אוקראינה שנפגע מ"ארטילריה של הצבא הרוסי". כתוצאה מכך – אישה אחת ששהתה בבניין נהרגה וכ-80 בני אדם חולצו מהמקום. נזק רב נגרם לבנין.

בנוסף, צינור גז התפוצץ הלילה בחרקוב. התושבים הונחו לסגור את חלונותיהם בבד לח, מחשש לזיהום. עוד דווח על, פיצוצים עזים שנשמעו, מערבית לקייב. מהדיווח עולה, כי מאגר נפט בבסיס חיל האוויר, כשלושים קילומטרים מקייב, עלה באש.

נציבות זכויות האדם של האו"ם דיווחה הלילה כי מתחילת המלחמה באוקראינה נפגעו לפחות כ-240 מההתקפות, בהם 64 הרוגים. עוד ציינו באו"ם, כי מאות אזרחים נותרו לפי שעה ללא גישה למים ולחשמל. בתוך כך, בכירים אמריקנים טענו בריאיון לרשת CNN כי הפלישה של רוסיה לאוקראינה נתקלת בהתנגדות נוקשה מהצפוי, מצד הצבא האוקראיני.

ראש ממשלת אוקראינה, אמר הלילה כי מדינתו "אסירת תודה" על ההחלטה לשתק את הנכסים של הבנק המרכזי של רוסיה ולנתק את רוסיה ממערכת העברת הכספים העולמית.

הקבינט המדיני בטחוני בירושלים צפוי להתכנס היום אחר הצהרים, לדון בלחימה באוקראינה. השרים יקבלו סקירה ממשרד החוץ על הפעילות שנעשית לחילוץ הישראלים מאוקראינה, על ההשלכות הצפויות של המלחמה ועל הפעילות המיוחסת של צה"ל בסוריה.

דו"ח מודיעיני של משרד ההגנה הבריטי, שמתפרסם הבוקר טוען כי הכוחות הרוסיים הגבילו את הגישה למספר תוכנות ברשתות חברתיות, זאת כדי שרוסיה תוכל להסתיר פרטים מהמלחמה באוקראינה מאזרחים רוסים. בדו"ח נכתב, כי הכוחות הרוסיים סובלים מאבדות, ומספר גדול של חיילים רוסים נלקחו בשבי על ידי הצבא האוקראיני.

אתמול פרסם הנשיא האוקראיני, ולדימיר זלנסקי סרטון בו הכחיש דיווחים שהופצו לפיהם הצבא הניח את נשקו. זלנסקי קרא לציבור שלא להאמין ל'פייק ניוז' ועודד את העם האוקראיני. "אני כאן, אנחנו לא מניחים את הנשק. נגן על המדינה שלנו, כי הנשק שלנו הוא האמת והאמת שלנו היא שזו הארץ שלנו, המדינה שלנו ואנחנו נגן על כל זה".

כזכור, כבר ביום שישי נכנסו כוחות קרקע רוסיים לפאתי קייב אך נכון לעכשיו טרם הגיעו הטנקים למרכז העיר, כאשר הסיבות לכך הן המתנה של הכוחות לתגבורת וכן ההיתקלות במאבק הירואי של הצבא והאזרחים האוקראינים.



0 תגובות